last story, Graduation and my holiday - Reisverslag uit Lake Stevens, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu last story, Graduation and my holiday - Reisverslag uit Lake Stevens, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu

last story, Graduation and my holiday

Blijf op de hoogte en volg Marije

15 Juli 2014 | Verenigde Staten, Lake Stevens

ik weet dat ik al tijdje terug ben maar wou toch nog even mijn laatste verhaal vertellen over het afscheid en de geweldige vakantie. beter laat dan nooit.

Laten we beginnen bij Graduation want dat heb ik nog helemaal niet verteld. s'ochtends moesten we al naar school om te oefenen, ik kon me echt niet voorstellen dat je moest of kon oefenen voor een diploma uitreiking maar blijkbaar wel. eerst hield de principal een toespraak over wat we aan moesten, en over wat de ouders aan moesten en wat er die avond ging plaatsvinden en daarna moesten de studenten die gingen spreken nog een toespraak oefenen. ik dacht dat we hierna wel klaar zouden zijn maar toen kwam het loop gedeelte. we moesten dus oefenen hoe we de zaal in moesten lopen, in welke volgorde, met wie aan je zijde en hoelang je moest wachten voordat je kon lopen. was nog een heel gedoe maar wel nog even leuk om iedereen nog even voor de hectiek te spreken. buiten stonden mijn ouders en mijn zus al op mij te wachten en blijkbaar herkende een hoop mensen mijn zus, ze lijkt toevallig een beetje op mij;)

overdag gezellig naar Alderwood mall geweest en daar afgesproken met Destiny om mee te shoppen. na dat iedereen aan elkaar was voorgesteld kwamen de leuke verhalen los over Nederland maar ook over het jaar daarzo. vond het leuk om te zien dat Destiny het zo goed met mijn ouders en me zus kon vinden. mijn vader was het shoppen toch wel een beetje zat dus zijn nadine, destiny en ik zelf verder gegaan en hebben we nog even last minute dingen gekocht voor onze vakantie in het warmere deel van de US:)
op tijd terug om ons allemaal nog even snel klaar te maken, douche, make up, haar, kleren niet te vergeten, gown niet vergeten en gaan.
het was op loopafstand van het hotel naar de comcast arena waar de graduation werd gehouden. buiten stond iedereen te wachten in de mooie paarse outfit en ik liep daar nog in mijn mooie zwarte jurkje. ik wou hem zo lang mogelijk laten zien, want ik zag er veel leuker uit in dat jurkje dan in mijn toga:/ nog even de nodige foto's gemaakt en toen moest ik er echt aan geloven, het paars en goud moest aan. nogmaals de nodige foto's gemaakt, eerst met de ouders en daarna nog met vriendinnen. na een beetje wachten was het tijd om allemaal naar binnen te gaan. alle studenten naar beneden achter de schermen terwijl de ouders hun plekje inname en vervolgens de wave goodbye video die de studenten hadden gemaakt bekeken. na dat deze was afgelopen was het tijd om op te stellen in rijen en langzaam naar binnen te lopen. dit duurde echter nog even voor mij want in Amerika begint mijn achternaam met een V en ging het op alfabetische volgorde. nog even de leraren bedanken en afscheid nemen en dan de volle zaal in. Best leuk, iedereen kijkt naar je, en ik kon alleen maar denken aan waar zitten mijn ouders! heb ze na even wel gevonden en toen ging de gedachten van niet vallen door mijn hoofd:) na de toespraak van de principal kwam Ria, een meisje uit mijn Creative writing class, ie gekozen was door de hele senior class om te spreken. na een leuke speech kwam Adrian, de klassen vertegenwoordiger een woordje doen. voor de leerlingen was het best een leuk verhaal maar blijkbaar was het niet de speech die die had laten goedkeuren door de school en waren er een paar mensen in het publiek beledigd, waaronder mijn gastouders. ik snapte zelf niet zo goed waarom maar de school vond het ook niet zo leuk. na die falende actie kwam Ivy, zij was gekozen door de leraren om te spreken en zij had de beste en meest aangrijpende speech ooit! ze vertelde over hoe deze school haar heeft veranderd en over obstakels heen heeft geholpen te komen. haar vader heeft haar vroeger namelijk misbruikt en is vorige zomer eindelijk achter de tralies gezet. ik moet toegeven dat ik een traantje wegpinkte, ik had nooit verwacht dat haar zoiets was overkomen, en zo zijn er nog veel meer verhalen die je niet op het eerste gezicht ziet maar die er daar overal in de zaal zaten.
dat heb ik dit jaar echt geleerd, mensen in Amerika hebben het veel zwaarder dan wij in Nederland, de thuissituaties daar zijn heel erg triest.
na alle toespraken begon het lopen om je diploma in handen te nemen, en daarna was het alweer klaar en gingen alle hoedjes de lucht in. na afloop was het heel snel omkleden en je spullen afgeven aan de ouders om vervolgens klaar te zijn voor de all night grad party.

we gingen in bussen naar een onbekende locatie, die een speelhal bleek te zijn. je kon er van alles doen, bowlen, poolen, in zo een geld machine etc., je kan het zo gek nog niet bedenken. eerst gezellig met felicity allemaal verschillende spelletjes gedaan en wel 5 dollar uit het geld grijp machine gehaald hihi. en daarna gezellig met een grote groep bowlen, waaronder mijn wiskunde cutie:)
volgende locatie was een night club, daar kon je black jack spelen, dansen of henna laten zetten of zoals sommige deden, slapen.
een uur voor vertrek kwam er een hypnose man die een paar leerlingen uitkoos om gehypnotiseerd te worden en de rest van het publiek mocht toekijken hoe hij hun allemaal gekke dingen liet doen. ik heb echt in een scheur gelegen, ik weet niet of het echt was maar grappig was het zeker. toen was de avond al voorbij en was het tijd om nog even snel het bedje in te duiken voor ik met mijn ouders een dagje naar Canada zou gaan.

volgens mij heb ik bijna de hele weg naar canada geslapen, heel niet verkeerd. het eerste wat we daar hebben gedaan is gelunchte en gevraagd wat we echt moesten doen nu we in Vancouver waren. hier werd ons verteld dat we naar het park moesten gaan, heel indrukwekkend en de man wees richting naar beneden. wij dus na de lunch de man zijn richting gevolgd en bij een heel zielig parkje aangekomen, er stonden denk ik 3 bomen. ik denk niet dat dit het park was waar de man het over had maar wij konden er wel om lachen. we hebben toen maar ons eigen plan getrokken en richting water gereden. daar de vieste koffie ooit gedronken en mijn zus kreeg cola uit wat wij erg vonden lijken op een bloempot. we hebben erg gelachen daar. en op de terugweg was het nog aardig moeilijk om het land weer in te komen, blijkbaar hadden ze mijn D66 form nodig ofzo en dat had ik dus niet bij me, na een uurtje gewacht te hebben, hebben ze ons toch maar laten gaan en konden we nog net de zonsondergang vanuit de auto zien die we dus hadden bedacht vanaf een berg te bekijken maar waar we door mij dus geen tijd meer voor hadden, oeps:)

ook nog een dagje sight seeing in Seattle gedaan, hier hebben we de Duck tour gedaan, erg leuk!

de ochtend van vertrek naar California nog gezellig met mijn gastouders en ouders ontbeten en tot ziens gezegd want het was nog geen Goodbye. door file nog bijna te laat op het vliegveld maar we hebben het gehaald, volgende stop: Los Angeles. pizza op de hotelkamer besteld en de volgende dag met heerlijk weer een dag tour gedaan om in het kort heel snel de hele stad te zien. we bedachte ons dat we maar niet te lang in LA moesten blijven want er zouden toch nog genoeg strand dagen en lekker weer zijn, achteraf had een dagje extra niet verkeerd geweest hihi.

onze eerste stop was halverwege LA en San Francisco, het was er super mooi maar wel een beetje erg winderig. het zwembad zat daarentegen wel uit de wind dus dat was een meevaller. we hebben dus ook gelijk besloten om een dag langer te blijven en nog genieten van het warme weer. volgende stop was maar kort en saai, we hebben er alleen geslapen en spelletjes gespeeld zoals we bijna elke avond deden:)
en daarna was Frisco aan de beurt, en wat was het koud. lange broek en dikke vesten weer! dat was een tegenvaller want bij hadden bedacht nog wel een dagje aan het strand te liggen maar nu hadden we wel meer tijd om wat van de stad te zien. de eerste dag op pad wouden we de Alcatraz tour doen maar die bleek tot juli 7th vol te zitten, maar omdat wij geen opgevers zijn, zijn we dus ook even bij andere gaan vragen en toch nog 4 kaartjes weten te bemachtigen samen met een City tour. we konden niet voor deze dag naar Alcatraz dus deden we de City tour maar die dag. Golden gate bridge voor het eerst in real life gezien en door de stad gereden. volgende dag geluchte in little Italy en daarna naar Alcatraz. dit moest de best bewaakte gevangenis ooit zijn en niemand zou er uit moeten kunnen ontsnappen. we kregen een apparaatje waarmee je je jezelf een rondleiding kon geven. zelfs mijn vader vond het interessant en die heeft het niet zo erg op museums en dat soort dingen:)
verder heeft Andrew, andere exchange student van een vorig jaar van Jennine en Gary, ons een rondleiding door zijn Universiteit gegeven en een kleine berg bewandeling gedaan met een schitterend uitzicht!

na 5 dagen Frisco zijn we dan toch weer de weg op gegaan richting Vegas. omdat we op de heenweg langs de kust zijn gereden(wat veel mooier is) en nu door het midden reden was het een stuk saaier rijden voor mijn vader. we hebben een tussenstop gedaan in een heel klein dorpje, wat ook echt in the middle of no where was. wel een lekker zwembad dus daar heb ik nog even van genoten en nog heel erg gelachen met 2 meisjes die daar ook waren. Vegas!! we waren er echt, naja doorheen gereden want we gingen eerst naar de Hoover dam. erg indrukwekkend maar echt snik heet. toen zijn we wel echt Vegas in gegaan, ingecheckt in het hotel en ik ben gelijk weer naar het zwembad gelopen om toch maar aan die kleur te werken:) savonds zijn we met zijn 4e de strip op gegaan en zijn we verschillende hotels ingelopen, zo heeft ieder hotel zijn eigen thema en is het erg indrukwekkend om te zien, maar 3 uur lopen en nog geen eind in zicht zijn we toch maar terug gekeerd en gewacht op de shuttle die ons terug zou brengen. toen we aan het wachten waren werd ik gebeld door Gary, die stonden blijkbaar op het vliegveld om richting New York te gaan omdat Jennine haar moeder op sterven lag en dit betekende dus ook dat ze er niet bij konden zijn om afscheid van mij te nemen. helaas was de tot ziens die ochtend wel een afscheid. na een traantje te hebben gelaten zijn we ons bedje ingedoken, morgen weer een dag. de dag doorgebracht aan het zwembad en savonds zonder mijn vader de strip weer opgegaan, dit keer bijna het einde misschien gezien, maar in ieder geval de water show van het Bellagio hotel gezien. het leek wel een ballet voorstelling en was erg mooi!! op de terugweg hadden Nadine en ik toch wel zin in een ijsje en we wisten dat er in het Venetië hotel een ijszaak was dus richting dat hotel gelopen. daar alle 3 een lekker ijsje uitgezocht en toen we mochten afrekenen zagen we de prijzen pas. ik denk dat mijn moeder in totaal zo een 21 dollar kwijt was voor 3 bolletjes. we moesten en dan ook wel rustig voor gaan zitten en echt genieten zei me moeder haha. we dachten nog lief een biertje voor vaders mee te nemen maar die lag al te pitten toen we terug kwamen. en volgende dag was het al weer tijd om terug te gaan naar Seattle!

Daar zijn mijn plannen iets anders gelopen dan ik bedacht had maar uiteindelijk toch mijn telefoon terug gekregen en heb ik afscheid kunnen nemen van de meest belangrijke mensen daar. zo zijn we nog koffie wezen drinken met Torianna en haar ouders en heb ik nog even Frozen Yogurt gegeten met Macheala en bij gekletst, en vervolgens nog even snel langs Kim om ook haar een afscheids knuffel te geven.

een 10 uur lange vlucht met 2 geweldige films later was ik alweer thuis, weer samen met de familie, mijn broertje en de meest geweldige vriendinnen die ik ooit had kunnen wensen.
ik wil nog even iedereen bedanken voor het welkom en het feestje.
ik vond dat echt een super verassing:) en nu gaat morgen voor mij de volgende reis beginnen, een week met 12 meiden naar Albu:D
bedankt voor de steun dit jaar en het lezen van mijn blog, kusjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lake Stevens

Marije

mijn verhaal over mijn exchange year in amerika

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 3002
Totaal aantal bezoekers 8647

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: