de eerst week - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu de eerst week - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu

de eerst week

Door: Marije van Dam

Blijf op de hoogte en volg Marije

20 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

de dag waarop ik vertrok moet ik toegeven heb ik wel een paar traantjes gelaten, maar dat hoort er ook wel bij.
ik hoefde gelukkig niet helemaal alleen te reizen want ik had nog de andere dutchies, ik reisde naar NY met 3 andere meiden(marleen, pam en jenna) en ricky. de vlucht begon al soepel, we hadden 2 uur vertraging toen we allemaal al aan boord waren omdat de motor niet wou starten en een wiel niet van de rem af wou, dus in totaal heb ik 10 uur in dat mooie vliegtuig gezeten. gelukkig hadden we tijdens de vlucht wel een heel groot assortiement aan films dus ik was een erg gelukkig meisje.

de eerste dag in NY nam ik voor de eerste keer de subway!!(exciting) naar the rockefeller center om daar helemaal naar boven te gaan voor het meest fantastische uitzich ever! ja kon heel New York city zien en het weer was geweldig, het was gewoon 30 graden!
de rest van de middag mochten we besteden aan shoppen in hartje centrum, bij macy's(biggest store in the world) bij victoria secret en alle andere winkels! savond zijn we naar time square geweest, echt ongelofelijk! je weet niet wat je ziet, overal grote tv schermen overal licht het lijkt wel of het dag is zo licht!

de tweede dag zijn we naar the statue of liberty geweest en naar the 9/11 memorial geweest, wat echt heel indrukwekkend was. het zijn 2 enorme bakken met water waar weer een kleiner watervalletje in zit precies op de plek waar de twine towers gestaan hebben en in de bakken zijn alle namen geschreven die zijn overleden en man wat zijn dat er veel! savond naar brooklyn bridge geweest om the sky line by night te zien wat ook heel mooi was!

de 3e dag hadden we een keuze aan dingen om te doen, sochtends zijn we naar central park geweest voor een mooie wandeling(erg lang!!) en wezen shoppen op 5th ave, waar alle dure en grote winkels zitten(ook de abercrombi en fidge!) en smiddags heb ik er voor gekozen om eerst een sight seeing tour te doen naar alle beroemde plekjes uit films zoals grand central station and the magnolia bakery(uit sex and the city) en aan het eind van de middag was er nog genoeg tijd om lekker te shoppen in soho. dit alles bij subway en voet, want man wat heb ik veel gelopen! ik was gewoon een soort van blij dat ik de volgende dag de hele dag mocht zitten in het vliegtuig. savonds alle tassen ingepakt om sochtends weer vroeg te vertrekken naar het vliegveld. eerst 2 uur naar michigan, 3 uur wachten en dan nog 5 uur naar seatle en daar heb ik voor het eerst mijn gastfamilie ontmoet! je hebt gary mijn gastvader, hij doet me een beetje denken aan een walrusje maar wel een hele lieve. dan jennine mijn gastmoeder, ze is erg lief en aardig. en dan is er nog de andere exchange student claudia en zij is ook super aardig. ze stonden me op te wachten en gelijk kreeg ik een enorme zonnebril op met de amerikaanse vlag er op en een hawaii ketting also met de de amerikaanse vlag er op! het huis hier is echt heel erg mooi, ik heb mijn eigen kamer en deel de badkamer met claudia. ze hebben een basketbal veld(beetje vervallen maar ach, bezem er over en goed als nieuw) ze hebben een pooltafel en een hottube! de keuken is groot net als de woonkamer. ik heb vandaag ook mijn school gezien, wow dat is ook groot! mijn tryouts voor soccer beginnen volgende week maandag. dat is 3 dagen lang 2x 2 uur op een dag! van sochtends 11 tot 1 en savonds 6 tot 8, ik heb er nu al zin in!! en dan die week erna begint mijn school!
dit was het voor nu, jullie zijn helemaal up to date !
xxx

  • 21 Augustus 2013 - 20:46

    Remco:

    Yo zusje wat een geniale eerste week:) ben echt jaloers op jou! Als ik dit zo allemaal hoor kan ik haast niet wachten om afgestudeerd te zijn en ook weer de mogelijkheid heb om te reizen! Geniet ervan met volle teugen en ik kijk met spanning uit naar je volgende reisverslag:) xx je broertje

  • 22 Augustus 2013 - 01:16

    Tess:

    Marijtje,
    Superleuk eerste reisverslag! Heel leuk om je verhalen te horen en ben erg benieuwd naar de volgende!! Heel veel succes met je try outs, Haal al je scoor talent en bernardus ma1 skills uit de kast! Xx

  • 22 Augustus 2013 - 10:23

    Deirdre:

    Hee mariettjeee,
    Wat wwn supper coole week heb me meegemaakt zeg. Ik hoopp dat het gezellig daar blijft! En je moet de voetbaltryouts halen he!!! Io duim iniedergeval voor je! We missen je hier nog steeds wel!
    Kusjes deirdre

  • 28 Augustus 2013 - 11:57

    Bernadette Bavelaar:

    Wat een fantastisch begin van je avontuur in Amerika. We volgen je op de voet. Veel succes op school.
    Dikke kus groetjes van de Baven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Marije

mijn verhaal over mijn exchange year in amerika

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 8652

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: