Kerstmis in het buitenland - Reisverslag uit Lake Stevens, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu Kerstmis in het buitenland - Reisverslag uit Lake Stevens, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu

Kerstmis in het buitenland

Door: Marije van Dam

Blijf op de hoogte en volg Marije

26 December 2013 | Verenigde Staten, Lake Stevens

first of all, Merry Christmas everyone and a happy new year!!
de tijd gaat hard, het is nu alweer kerst en bijna nieuw jaar! ik ben echt super verwend door jennine en gary deze ochtend. de echte amerikaanse traditie met de cadeautjes onder de boom! ik dacht, het zijn er vast maar een paar, maar nee hoor, er lag echt best wel veel! ik heb 3 nieuwe broeken gekregen, 2 truien, een paar shirts, whitestrips, game of thrones season 1,2 en 3 is onderweg, boeken, een starbucks coffee mok en 25 tegoed voor starbucks en 25 tegoed voor de bioscoop! en natuurlijk niet te vergeten mijn aller beste/gaafste/geweldigste cadeau ever! ze hebben me een trip naar HAWAII gegeven!!:o ik had nooit van mijn leven verwacht dat ze dat zouden doen, nooit! er was nog 1 pakje onder de boom, voor mij:) en dit cadeau, ik merkte het al een beetje, was special want gary stond klaar met de camera en jennine zat op het puntje van haar stoel met een enorme grijns. maar dit drong allemaal niet tot mij door, was nog te vroeg! dus ik haal het papier er af, zie een doos van een kerststol, lekker hoor! daarin zat een bloemensjaal, een palmboompje, een haar dingtje met bloemen en fotos van Hawaii en die gozer van Hawaii five o! en nogsteeds ging er geen belletje rinkelen! onderop lag een kaart, ik lees hem en kan haast niet geloven wat er staat! it said:

You need experience all you can___
we couldn't afford for all of us to go to Vegas___ sorry, so we took the money we would have spent for you and got you a trip___
to HAWAII__ enjoy! ALOHA! with all our love, Jennine and Gary

ik moet toegeven, ik hield het niet droog! ik was door het dolle heen, ik ga gewoon naar HAWAII!!! toen maar eventjes mijn ouders opgebeld en hun het goede nieuws verteld! ik ben zo gezegend met mijn gastouders, kan me geen betere wensen!

2 weken geleden geloof ik, ben ik naar leavenwoth geweest om daar te shoppen en de kerstlichtjes te zien samen met andere studenten van ISE(amerikaans organisatie). daar heb ik maja leren kennen, we hebben de hele dag samen rondgelopen en gezellig mensen gekeken en geshopt! helaas hebben we het moment dat alle lichtjes aangaan moeten missen maar we hadden al een uur op onze plek in het restaurant moeten wachten en we hadden toch aardig honger dus om dat op te geven zat er niet echt in! het was namelijk behoorlijk druk! maar ik heb wel wat mooie fototjes gemaakt van alle lichtjes!

vorig weekend ben ik naar maja geweest en hebben we opgepast op 3 meisjes van 7 en 1 kleine meid van 4 maanden oud. echt een schattige baby, als je haar de fles geeft gaat ze scheetjes laten! verder was er woensdag een feestje van de kerk, van de jeugdgroep, gezellig met zijn alle naar een film kijken die niemand kon verstaan want het geluid stond zacht en iedereen zat gezellig te kakkelen! ik had het ook erg naar mijn zin, zat gezellig met 2 van mijn vriendinnen te praten over 1 van hun haar college leventje en over de broer van een andere vriendin(bailey) te praten want blijkbaar vinden we hem allemaal wel een leuke jongen;) hij mag er best wel wezen! bailey vindt het alleen iets minder dus praten we er niet over als zij er bij is, wat ik best zou snappen als mijn vriendinnen een crush op mijn broer zou hebben! maar hij heet kyle, hij is single en hij is 20 jaar oud, perfect! hihi

gister zijn we naar de kerk geweest, hier vlak bij mijn school omdat hun een late avond dienst hadden en dat toch wel handig is zo dichtbij. toen ik het boekje zat te lezen kwam ik opeens de naam van tori(vriendin van school) tegen! blijkbaar speelde zij een engel in het toneelstuk, en haar broer die ik nog nooit had ontmoet en haar vader speelde de koningen. btw haar broer is dus even heel veel knapper als op de fotos die in haar huis hangen! hier kwam ik ook antonnia(meisje uit duitsland) en carley tegen! toch leuk zo allemaal bekende gezichten(vriendinnen) van school tegekomen in de kerk!
ik hoorde gister dat Marie weer thuis was bij haar familie en ik moet toegeven dat ik best wel jaloers op haar ben dat zij kerst met haar familie mag vieren! ik gun het haar van harte en hoop de ze geniet van de alcohol want ik moet nog even wachten;)

ik ga met nieuwjaar waarschijnlijk naar een feestje van de kerk, de kerk is hier een heel groot sociaal gebeuren. je ontmoet veel vrienden in de kerk en ze geven ook veel feestjes of uitjes! het nieuwjaars feest heeft ieder jaar 1 groot spel, dit jaar is het een mix van botsautos, lacrosse and basketball! ik heb er best wel zin in, ik ga met asley waarschijnlijk!

ik ga weer verder met de film Santa Clause 2 kijken met Jennine en Gary, geniet allemaal van jullie welverdiende kerstvakantie en een heel gelukkig/fantastich/gezond en super gezellig 2014! ik ga op jullie proosten!(met mijn jip en janneke champagne!)
xxxxxxxxxxxxxxx



  • 01 Januari 2014 - 01:45

    Bram En Bernadette Bavelaar:

    Alle goede wensen en gezondheid voor 2014 kus van ons allen

  • 03 Januari 2014 - 21:20

    Mariëlle:

    Lieve Marij,

    De allerbeste wensen voor 2014: gezondheid, liefde en geluk. Wat ben jij ontzettend verwend zeg door je gastouders. Zoveel cadeaus en dan ook nog zo'n trip. Ik hoorde van je ouders al dat je er helemaal ondersteboven van was en dat is ook niet zo gek. Geweldig! Geniet ervan, maar kijk ook heel goed uit (ik lijk oma wel, maar het zit 'm in de genen zullen we maar zeggen).

    Heel veel liefs en een dikke knuffel van alle "Geestjes"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lake Stevens

Marije

mijn verhaal over mijn exchange year in amerika

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 8655

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: