de eerste maand zit er al weer op - Reisverslag uit Lake Stevens, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu de eerste maand zit er al weer op - Reisverslag uit Lake Stevens, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu

de eerste maand zit er al weer op

Door: marije van dam

Blijf op de hoogte en volg Marije

22 September 2013 | Verenigde Staten, Lake Stevens

de afgelopen week was een stresvolle! er is veel gebeurt en veranderd, laat ik beginnen bij het begin:
vorige week vrijdag toen ik thuiskwam na mijn soccer practice merkte ik dat Claudia heel erg down was dus vroeg ik wat er was. ze vertelde me dat toen ze naar de wc ging tussen 5th and 6th period iemand de wc deur in haar gezicht duwde en daarna in het hokje bij haar kwam en haar gezicht in de wc duwde en haar vervolgens begon te schoppen tegen haar rug. toen ik dit horde barste ik in huilen uit en zijn we samen naar Gary and Jennine gegaan om hun dit te vertellen want dit durfde ze niet alleen.

nadat ze het hun had verteld werd gelijk onze local rep ingelicht en het hoofdkantoor van ISE. onze local rep vond het niet nodig dat Claudia thuis zou blijven tot ze terug naar Italie zou gaan, want dit was wat ze graag wou. Claudia wou absoluut niet terug naar school en Jennine vond het ook belachelijk dat ze weer terug zou moeten terwijl ze woensdag terug zou vliegen. maar ze moest wel nog 1 keer naar school om een statement af te leggen zodat de school kon verklaren dat ze niet terug hoefde.

die maandag brachten Gary and Jennine ons naar school, ik gewoon om mijn lessen te volgen en Claudia om een statement af te leggen. toen ik in mijn 3e les aankwam gaf mijn lerares me een briefje dat me excuseerde om mijn lessen te missen omdat ik naar het main office moest. ik ging naar the main office in de veronder stelling dat Claudia het fijn zou vinden als ik er bij zou zijn want dat had ze van te voren al aangegeven. helaas was dit niet waar het over ging.

nadat Claudia haar statement had afgegeven op school had school haar vrij gegeven en hoefde ze niet meer naar school tot ze terug zou vliegen.
toen ze vervolgens met Gary and Jennine ging ontbijten vertelde ze hun dat de school niks op de beveilings tape zou vinden om dat het niet zo gebeurt was. ze vertelde vervolgens een ander verhaal: ze zou achter school in de pause hebben gewacht op een meisje uit haar CAI class om samen te lunche, alleen dit meisje kwam niet maar wel een stel andere en die zouden haar geschopt en geslagen hebben en gezegd hebben: go back to Italy we don't need you here! toen Gary and Jennine dit horde woude ze natuurlijk dat ze haar statement zou veranderen dus zo ging het, terug naar school.
toen ze uit de auto stapte en omkeken zagen Jennine and Gary Claudia het op een rennen zetten. ze konden haar niet bijhouden en verloren haar uit het oog. de politie werd gelijk ingeschakeld en iedereen was naar haar op zoek. ik werd naar the main office geroepen om te kijken of ik misschien meer wist en of Claudia mij misschien had bericht.
zo ging de dag verder, iedereen op zoek en allemaal dood ongerust.
ze was sochtends om 7:45 vertrokken en was pas savonds om half 11 terug. dat was voor ons dus een hele dag vol stress en bezorgdheid, gelukkig hebben we haar heelhuids teruggevonden. toen ze door de deur liep had ze een enorme bult op haar voorhoofd en was ze helemaal verkleumt door de kou want het had hier de hele dag geregend en zij was dus helemaal zeik nat! Jennine en ik hebben haar toen omgekleed voordat de ambulance jongens kwamen om haar na te kijken. voor de zekerheid hebben we haar toch maar naar het ziekehuis gebracht om die bult op haar hoofd na te kijken oh en het feit dat ze nog geen woord had gezegd sinds ze door de deur kwam baarde ons zorgen.
uiteindelijk begon ze tegen de zuster te praten en voordat we het wiste was ze weer net zo spraakzaam als altijd en leek het wel of er niks gebeurt was. Gary zei niet zo veel, hij was echt heel boos op Claudia wat ik niet erg snapte(nu wel). voordat we thuis waren was het al weer 5 uur dus hoefde ik gelukkig niet school van Jennine en Gary. dinsdag dus gezellig de dag met Claudia doorgebracht want het zou onze laatste dag samen zijn.

woensdag werd ik na mijn Viking period(3th period) opgehaald om Claudia weg te brengen naar het vliegveld in Seatlle. Jennine bracht Claudia tot helemaal aan de gate omdat ze niet alleen mocht omdat ze misschien weer weg zou lopen. Gary nam mij dus maar mee naar de Mall om lekker te shoppen en te lunche, wat ik natuurlijk heel erg vond omdat dit alles onder schooltijd was:)
toen we aan het lunche waren legde Gary me uit waarom hij nog zo boos was op Claudia, ze had dus blijkbaar vertelt aan haar beste vriendin die ook op exchange is in California, dat ik deel was van de groep die haar gepest hadden en dat Claudia en ik helemaal niet met elkaar konden opschieten. ja dit deed pijn toen ik dat hoorde, ik snapte waarom hij hier zo boos over was omdat het tegenovergestelde hiervan waar is. ze heeft ook tegen haar ouders verteld dat wij niet met elkaar konden opschieten.

we weten nu dat Claudia hele erge heimwee had en alles verzonnen had om maar zo snel mogelijk naar huis te kunnen. ze is nu terug in Italie, blij dat ze thuis is en gelukkig hebben we nog steeds contact en hopelijk veranderd dit ook niet want voor mij is ze echt mijn kleine zusje geworden, ik ga haar dan ook echt missen.

de rest van de week kan ik wel mede delen dat die erg leuk was! donderdag hebben van Snohomish gewonnen met 1-0 en blijkbaar zijn dat onze aards rivalen dus dat maakte het alleen maar leuker! vrijdag was football day! gezellig met destiny als superfans naar de game geweest en jahoor ze hebben gewonnen! ik weet nu ook eindelijk wat mijn math buddy doet(niet veel hihi) hij schijnt erg goed te zijn maar wat hij doet en wat het doel van het spel is snap ik nog steeds niet echt, de jongens staan most of the time met hun kontjes omhoog wachten tot het spel weer begint!

dit weekend lekker rustig want Jennine heeft de verkoudheid van Claudia overgenomen dus die is aardig ziek op het moment.
nou nu zijn jullie allemaal weer helemaal op de hoogte van mijn leventje hier en ik kan jullie garanderen dat mijn volgende blog wat minder lang zal zijn en met minder drama en veel meer leuke dingen!!

miss you'all xxxxx

  • 23 September 2013 - 06:32

    Vivian:

    Zooooooooo jeetje marij!! Wat een verhaal zeg! Echt kut dat ze het zo gespeeld heeft.. Tja heimwee zal wel rare effecten hebben ofzo! Wel balen dat je nu alleen bent lijkt me?:(
    Snel even flink bijkletsen op skype lieffiee! XXXXXX miss you!!!

  • 02 Oktober 2013 - 13:29

    Mariëlle:

    Hoi Marijtje,

    Je hebt inderdaad al flink wat meegemaakt in de korte tijd dat je daar bent. Gelukkig is het allemaal uitgekomen en weten haar ouders ook dat je heel anders in elkaar zit dan wat hen door Claudia verteld is. Het mooie van jouw verhaal, vind ik wel dat je duidelijk kan merken/ lezen dat je enorm gesteund wordt door je gastouders. Fijn hoor! Hoorde van je moeder, dat je flink aan het trainen bent iedere dag ... pfff 2 uur! Lieve Marije, hou je goed. We zijn trots op je hoor, dat je ook met deze enorme teleurstelling zo weet om te gaan. GENIET VAN JE TIJD DAAR!

    Liefs van je tantetje (en de rest van de Geesten)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lake Stevens

Marije

mijn verhaal over mijn exchange year in amerika

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 8657

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: