maand 3 alweer - Reisverslag uit Lake Stevens, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu maand 3 alweer - Reisverslag uit Lake Stevens, Verenigde Staten van Marije Dam - WaarBenJij.nu

maand 3 alweer

Door: Marije van Dam

Blijf op de hoogte en volg Marije

05 November 2013 | Verenigde Staten, Lake Stevens

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog dus er valt weer veel te vertellen. helaas is sinds vorige week mijn voetbal seizoen alweer afgelopen, de seizoenen duren hier maar heel kort helaas, want na het school seizoen begint hun select seizoen waar ze eigelijk gewoon de rest van het jaar trainen alleen om volgend jaar Varsety te halen. we hebben ons korte maar super gezellige seizoen afgesloten met een gelijkspel tegen onze aardsrivale Snohomish, ik heb nog een doelpuntje mee kunnen pikken en er is voor het eerst dit jaar een rode kaart gegeven. Een meisje van het Snohomish team speelde niet erg eerlijk en Cassey had er na een tijdje wel genoeg van en toen het meisje haar naar de grond trok heeft ze een mooie stoot uitgedeeld:) alhoewel we eigelijk niet blij Mogen zijn met zo een resultaat, iedereen gaf Cassey toch wel een shouderklopje want het was een mooie uithaal! de week ervoor hadden we 2 thuis wedstrijden waarvan allebei in uiterst diepe mist, en met diep bedoel ik je kan de andere kant van het veld niet eens zien! en natuulijk hebben wij in dit prachtige weer wit aan, alles wit hihi! we hebben wel allebei die wedstrijden gewonnen dus misschien bracht het wel een beetje geluk. dit waren al mijn voetbal verhalen, maar hopelijk/ misschien komen mijn tennis verhalen in Februari maar voor de winter word het fitnessen in het bijgebouw(van het huis).
vorig weekend zijn we met zijn 4e, Gary, Jennine Destiny(vriendin van me) en ik, de Bergen in geweest om een dagje door te brengen in een duits nagebouwd dorpje genaamd Leavensworth. Het was daarboven heerlijk weer want we zaten hoger dan de wolken dus lekker graadje of 15/20 zoiets. prachtige herfst dag, en man wat is Washington mooi in de herfst, bomen gaan van de kleur groen naar knalrood naar oranje naar geel alle bomen in een verschillend stadium van het verkleuren geeft een prachtig effect, ik heb dan ook de hele rit naar boven uit het raam gestaard met open mond;) Het dorpje zelf bevat bijna alleen maar winkeltjes met allemaal hebben dingetjes, zo heb je een hoeden winkel met allemaal hoeden of een gebakjes winkel met heerlijk geurende gebakjes en niet te vergeten: ze hebben natuurlijk wel een starbucks en een subway want die mag je niet missen! dat weekend heerlijk kunnen nagenieten van de snoepjes die we daar gekocht hebben en op maandag kwam dan toch eindelijk het lang verwachten voedselpakket!!! dankzij mijn super lieve ouders zit ik terwijl ik dit schrijf te genieten van een heerlijk stukje chocolade van mijn chocolade letter! de muizen en kikkers zijn helaas al bijna op, ik heb er nog wel 1tje over. Vandaag heb ik pas de taaitaai poppen en kruidnoten opgemaakt en meegenomen om lekker op school op te eten en natuurlijk te delen. naast dit heerlijk voedselpakket heb ik ook nog een hele zak vol snoep van Halloween want ik ben wezen trick or treating. in mijn frenche maid kostuumpje heb ik toch maar meegedaan aan deze Amerikaanse traditie en ik moet zeggen ik heb het erg naar mijn zin gehad. ik was samen met Natalie and Mariah bij Natalie thuis om van tevoren een scary movie te kijken om in de stemming te komen. en ik ben er achter gekomen dat ik niet weg ben van het amerikaanse snoep, niet echt smaakvol. ze zijn hier gek op pindakaas(ik niet) vinden de chocolade toffee heerlijk(ik niet, smaakt naar waterige chocolade) en verder zijn ze gek op chocolade(wat ook niet al te best smaakt). ik moet het toegeven, ik mis het nederlandse snoep;) mijn Halloween kostuum heb ik samen met jennine uitgezocht, eerst wou ik een sexy non zijn maar dat was toch maar niet zo verstandig, zou niet willen dat mensen beledigd worden door mijn kostuum en sinds the frenche maid het eerste leuke outfitje was dat over mijn kont kwam en alles netjes bedekte ben ik maar voor deze gegaan. Alle outfitjes waren mega kort, het kwam niet eens tot over je kont, het was misschien net aan langer dan een shirt alleen zag het er dan wel net even wat leuker uit! Natatlie was als een eng iemand verkleed, en de goed voorbereiden Mariah had even snel een red riding hood kostuum uit haar moeders kast gepakt die blijkbaar maatje 0 is,(Mariah is al dun!) maar die paste hier dus niet in, dan maar halverwege de rits gestopt, verstje eroverheen en een yoga broek eronder en klaar om te gaan haha, wat een avond. dit weekend heb ik een heerlijk rustig weekend gehad, zaterdag naar Torianna en eerst 3 uur lang over alle leuke en lelijke jongens van onze school gepraat, over eventuele crushes en vervolgens een marathon true blood gekeken die we volgende week maandag voort gaan zetten op veterans day(vrije dag jippie). helaas doen ze hier niet aan herfstvakantie dus nog gewoon even doorbikkelen tot kerst en extra genieten van de opkomende vrije dagen! zondag heb ik dus echt absoluut niks gedaan, werd vroeg wakker met alle goed intenties om eerst naar de kerk te gaan en daarna opruimen en hw doen, maar toen de kerk hem niet ging worden, ja daarna werd het gewoon een luie dag. ik heb wel gezellig 2 uurtjes met moeders, vaders en broertje lief op zijn verjaardag even kunnen Skype. hierna was marie aan de beurt, terwijl wij een gezellig gesprek hadden kwamen haar zusjes binnen wandelen en besloten dat ze haar wouden vastbinden en in de kast stoppen. ik heb dus een half uur toegekeken hoe 3 lieve kleine kindertjes marie vastbonden een appel in haar mond stopte en vervolgens in de kast stopte, ik heb genoten van de show, geef ik eerlijk toe;) ik kan me verder geen gebeurtennisen herinneren om over te schrijven dus dit was het voor deze keer! miss ya'll xxxxxxx

  • 20 November 2013 - 08:23

    Opa Van Dam:

    Volgens mij ben jij in een andere wereld.De bomen staan daar op z,n kop.Je kan dit met oudere mensen wel doen die geloven dit wel.Marije groetjes van mij en Geer en volhouden(laat ze hier maar even 1 poepje ruiken}

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lake Stevens

Marije

mijn verhaal over mijn exchange year in amerika

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 8653

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: